Η λογική της ένταξης της καινοτομίας ως μια ενσωματωμένη διαδικασία ή ακόμα και ως μια τυποποιημένη διεργασία μες τον οργανισμό είναι από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι οργανισμοί. Παλαιότερα ο πλούτος των επιλογών δραστηριοποίησης μιας εταιρείας σε αγορές στη γέννηση τους ήταν μεγάλος και οι αργοί ρυθμοί των εξελίξεων δεν επέβαλλαν τόσο πολύ την ενσωμάτωση της καινοτομίας ως μιας ιδέας που έπρεπε να στηριχθεί στρατηγικά (παρά μόνο εμπειρικά). Οι εποχές άλλαξαν και οι σύγχρονοι ρυθμοί κάνουν την ένταξη της καινοτομίας ως στρατηγική διαδικασία επιτακτική. Η μετακίνηση των εταιρειών σε μια ηγεσία κατευθυνόμενη από τη καινοτομία είναι σήμερα κυρίαρχο θέμα. Ο προβληματισμός μας έγκειται σε θέματα όπως : υλοποίηση στρατηγικών καινοτομίας, δημιουργία καινοτομικής αντίληψης, δημιουργία κοινής γλώσσας για να ορίζουμε και να μετράμε την απόδοση της καινοτομίας ,το project management της ανάπτυξης νέου προϊόντος και τη διαχείριση της ποιότητας.
Η λογική της ένταξης της καινοτομίας ως μια ενσωματωμένη διαδικασία ή ακόμα και ως μια τυποποιημένη διεργασία μες τον οργανισμό είναι από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι οργανισμοί. Παλαιότερα ο πλούτος των επιλογών δραστηριοποίησης μιας εταιρείας σε αγορές στη γέννηση τους ήταν μεγάλος και οι αργοί ρυθμοί των εξελίξεων δεν επέβαλλαν τόσο πολύ την ενσωμάτωση της καινοτομίας ως μιας ιδέας που έπρεπε να στηριχθεί στρατηγικά (παρά μόνο εμπειρικά). Οι εποχές άλλαξαν και οι σύγχρονοι ρυθμοί κάνουν την ένταξη της καινοτομίας ως στρατηγική διαδικασία επιτακτική. Η μετακίνηση των εταιρειών σε μια ηγεσία κατευθυνόμενη από τη καινοτομία είναι σήμερα κυρίαρχο θέμα. Ο προβληματισμός μας έγκειται σε θέματα όπως : υλοποίηση στρατηγικών καινοτομίας, δημιουργία καινοτομικής αντίληψης, δημιουργία κοινής γλώσσας για να ορίζουμε και να μετράμε την απόδοση της καινοτομίας ,το project management της ανάπτυξης νέου προϊόντος και τη διαχείριση της ποιότητας.
Για να μπορέσουμε όμως να έχουμε μια καθαρότερη εικόνα της κατάστασης θα πρέπει να ορίσουμε την έννοια της καινοτομίας. Ο όρος καινοτομία σημαίνει ένα νέο τρόπο να κάνεις πράγματα Μπορεί να αναφέρεται σε αυξητικές, ριζικές και επαναστατικές αλλαγές στο τρόπο σκέψης, στα προϊόντα, στις διαδικασίες ή στους οργανισμούς γενικότερα. Μια διάκριση γίνεται μεταξύ της εφεύρεσης, μια ιδέα που γίνεται μανιφέστο, και της καινοτομίας που είναι ιδέες που εφαρμόζονται πετυχημένα. Σε πολλά πεδία, κάτι καινούριο νοείται ως κάτι αρκετά διαφορετικό για να χαρακτηριστεί καινοτόμο και όχι μια ασήμαντη αλλαγή. Η αλλαγή πρέπει να αυξάνει την αξία είτε του πελάτη είτε του παραγωγού. Ο στόχος της καινοτομίας είναι μια θετική αλλαγή.
Η καινοτομία είναι ένα βασικό συστατικό στην επιχειρησιακή στρατηγική, αλλά είναι επίσης αρκετά δύσκολη να διαχειριστεί. Για να μπορέσουμε να σχεδιάσουμε ένα επιχειρησιακό πλάνο στηριγμένο στη καινοτομία θα χρειαστούμε μια σταθερή διαδικασία που εφαρμόζει την καινοτομική διαδικασία. Φανταστείτε λοιπόν πως είστε ένας 50χρονος άνθρωπος, ο οποίος έχει αμελήσει την φυσική του κατάσταση εδώ και καιρό. Είστε επίσης υπέρβαρος και δεν έχετε βρει ένα τρόπο να ταιριάξετε την άσκηση στη ρουτίνα σας. Ξαφνικά ένας φίλος σας λέει πως θα πάρει μέρος στο μαραθώνιο και σας καλεί να συμμετάσχετε. Εσείς τι απόφαση θα πάρετε; Προφανώς θα αρνηθείτε την πρόσκληση και καλά θα κάνετε. Δεν είστε έτοιμος για αυτό το επίπεδο και την ένταση του ανταγωνισμού. Το ίδιο ισχύει και με τις εταιρείες. Κάποιες δεν είναι έτοιμες να καινοτομήσουν. Πολλές από τις επιχειρήσεις πέρασαν τις δυο τελευταίες δεκαετίες τους επικεντρώνοντας στην αποτελεσματικότητα των λειτουργικών διαδικασιών τους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ατροφήσουν οι μύες υποστήριζαν τη καινοτομία. Η προετοιμασία μιας επιχείρησης να δεχθούν την καινοτομική διαδικασία αποτελείται από 3 στάδια:
- Να κερδίσουν τον έλεγχο στις κύριες εργασίες τους
- Να ορίσουν την στρατηγική καινοτομίας
- Και τέλος να βρουν πηγές έτσι ώστε να υλοποιήσουν την στρατηγική
Gaining control over core business
Ο έλεγχος μιας αγοράς είναι βασικός για να μπορεί μια εταιρεία να προβλέπει τις οικονομικές της απολαβές και να διαχειρίζεται σωστά τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται. Πολλές φορές μπορεί ένας κλάδος και το προϊόν που μας κρατά στο κλάδο να είναι στη φάση της παρακμής και αυτό δεν είναι καθόλου κακό από τη στιγμή που μπορούμε να διαχειριστούμε τη φάση αυτή σωστά. Ένα πολύ καλό παράδειγμα είναι η Intel Co. που έξυπνα επέλεξε να αποσυρθεί από την αγορά των DRAMs, αν και ήταν η κυρίαρχη αγορά της εταιρείας για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Στρατηγικά η κίνηση αυτή είναι επιτυχής αφού η Intel έβλεπε πως επένδυε πολλά σε μια αγορά που είχε γίνει πλέον αρκετά ανταγωνιστική και με περιορισμένα περιθώρια κέρδους. Το πέρασμα στην αγορά των μικρό- επεξεργαστών την οδήγησε σε μια τρομερή ανάπτυξη.
Defining innovation Strategy
Πολλοί οργανισμοί που είναι στην αφετηρία της καινοτομικής δραστηριότητας τους, συχνά αρχίζουν την προσπάθεια τους συγκεντρώνοντας κάποιο δυναμικό και λέγοντας τους ‘είναι ώρα να καινοτομήσουμε’. Τέτοιες προσπάθειες δεν πετυχαίνουν πολύ συχνά. Αντ’ αυτού, οι εταιρείες μπορούν να δημιουργήσουν καινοτομική στρατηγική , η οποία αναλύει λεπτομερώς ξεκάθαρους στόχους και τακτικές. Αυτό βοηθά τους εσωτερικούς συνεργάτες να γνωρίζουν σε τι να στοχεύουν. Ένα λογικό σημείο αφετηρίας είναι να φανταστούμε πως θα είναι η επιχείρηση μετά από πέντε χρόνια. Θα διπλασιάσουμε το μέγεθος της; Θα το κρατήσουμε ως έχει; Πάντως αυτό το σκέλος θα αναπτυχθεί εκτενέστερα σε επόμενο κεφάλαιο
Allocating Resources
Η εύρεση πόρων είναι πολύ σημαντική και θα πρέπει να γνωρίζουμε πόσο και πως θα συμβάλλει η εταιρεία στη προσπάθεια υλοποίησης αυτών. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι και η προσαρμογή κινδύνου στην καινοτομία. Είναι σημαντικό να γνωρίζεις και να δεσμεύεις πόρους για τα projects. Η καινοτομία δεν συμβαίνει από σύμπτωση. Χρειάζεται ανθρώπινο δυναμικό να διαθέσει χρόνο και επίσης πρέπει να δεσμευτεί κεφάλαιο.
No comments:
Post a Comment