Tuesday, 26 January 2010

BPM: κάνοντας το να πετύχει..

οι νέοι ρυθμοί και οι γρήγορα εναλασσόμενες απαιτήσεις που επιβάλλονται απο το άνοιγμα στη παγκόσμια αγορά σπρώχνουν τις ελληνικές επιχειρήσεις να αναζητήσουν μια αποτελεσμάτική λύση για τη συνεχή προσαρμογή τους. Απο εδώ και πέρα λοιπόν θα πρέπει να μιλάμε για μια συνεχή ανανέωση και αναθεώρηση των τρόπων που δουλεύει η εταιρεία. Μια πρώτη εκδοχή ήρθε με τα έργα αναδιοργάνωσης των διεργασιών. Tο λεγόμενο BPR (Business Businness Reengineering) αποτελεί μια επαναστατική μέθοδο για την ριζική αλλαγή των διεργασιών μιας εταιρείας. Φυσικά αναφερόμαστε σε project που έχουν αρχή και τέλος. Αν και τα έργα BPR ανά καιρούς είχαν μεγάλη επιτυχία, παρόλα αυτά είχαν ένα σημαντικό μειονέκτημα. Δεν είχαν τέτοιο μορφότυπο έτσι ώστε να κάνουμε συστηματική συνεχή χρήση των μοντέλων και να αξιολογήσουμε τα αποτελέσματα έτσι ώστε να έχουμε συνεχόμενη εικόνα των διεργασιών και της ανταπόκρισης αυτών στα νέα δεδομένα κάθε περιόδου. Αυτός λοιπόν ήταν και είναι ο στόχος της σχετικά νέας τάσης που ονομάζεται BPM. Το BPM(business Process Management) λοιπόν στηρίζεται σε μεθόδολογίες για τη συνεχή βελτίωση των διεργασιών μιας εταιρείας ή ενός οργανισμού όταν προκύπτει ανάγκη. Ο βασικός στόχος είναι το CPI(Continuous Process Improvement) μέσα από ένα επαναλαμβανόμενο κύκλο ζωής των μοντέλων. Επομένως δεν αντιμετωπίζουμε τη διαχείριση των διεργασιών ώς ένα Project που θέλουμε να φθάσει στο τέλος του. Αντιθέτως παρακολουθούμε τις διεργασίες και τους δείκτες αποδοτικότητας(όπως και φίλτρα που έχουμε θεσπίσει) μέχρις ότου να μας δωθεί αφορμή να παρέμβουμε και να εξετάσουμε τις νέες απαιτήσεις.
Παρόλα αυτά η μοντέλοποίηση, και πολύ περισσότερο η διαχείρηση των διεργασιών είναι μια πολύπλοκη και δύσκολη διαδικασία. Αυτό φαίνεται απο τα στατιστικά που μας δείχνουν πως ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των εταιρειών έχει αποτύχει σε έργα αναδιοργάνωσης. Αυτό οφείλεται κυρίως στην έλλειψη κουλτούρας των εταιρειών γύρω απο τις διεργασίες αλλά και στην έλλειψη δέσμευσης της διοίκησης σε αυτά τα έργα. Οι μεγάλες επιυχίες που μπορεί να εχουν αυτά τα έργα σε εταιρείες που τα εφαρμόζουν δε πρέπει να βιάζουν τις υπόλοιπες εταιρείες να εφαρμόσουν κάτι ανάλογο. Η άνευ έρευνας αγορά και εφαρμογή εργαλείων είναι μια πολύ κακή επιλογή για τις εταιρείες. Επομένως τι προτείνουμε ; Οι δική μας πρόταση έγκειται στην υιοθέτηση των εταιρειών της Διεργασιοκεντρικής λογικής και την αναζήτηση των εκτιμήσεων ειδικών συμβούλων για την αξιολόγηση και την εύρεση της καταλληλότερης λύσης. Επομένως επιμένουμε στην άμεση χρήση αυτής της μεθοδολογίας που έχει τη δύναμη να απεγκλωβίσει τις εταιρείες απο την υποαπόδοση και να ανοίξει δρόμους για την κατάκτηση της κορυφής


Giannis Giataganas
IT related

No comments:

counter