Σε μια συναντησή μου με ένα φίλο στη Θεσσαλονίκη έφερε η κουβέντα τη συζήτηση γύρω απο τις προοπτικές και την αξία του BPM. Έκανε μια φοβερή παρατήρηση λεγοντάς μου: 'Σχεδόν όλοι η παραγωγή δημιουργείται πλεόν στη Κίνα, οι συνθήκες κατασκευής σε πολλά παρόμοια brands δε διαφέρουν πολύ, η παραγωγή και τα υλικά σε πολλές περιπτώσεις είναι το ίδιο ποιοτικά, επομένως τι είναι αυτό που κάνει τη διαφορά? προφανώς είναι η διοίκηση εφοδιαστικής αλυσίδας, ο προγραμματισμός παραγωγής και το δυνατό μαρκετινγκ'. Ηταν μια πολύ καλή παρατήρηση και εν μέρει είναι σωστή. Όμως είναι μια καλή αφορμή να ψάξουμε για τη σωστή τοποθέτηση σε αυτό το σημείο. Η ερώτηση που θα πρέπει να κάνουμε λοιπόν είναι τι κάνει πλέον μια εταιρεία να είναι ανταγωνιστική! θα απαριθμήσουμε τους κυριότερους λόγους εδώ:
πρώτον και κυριότερον ανταγωνιστικός πλέον είναι αυτός που κάνει καίριες και σωστές τοποθετήσεις, είναι αυτός που έχει μια πετυχημένη στρατηγική. Αρα λοιπόν η ανταγωνιστικότητα έχει να κάνει με τη στρατηγική της εταιρείας. Οι επιλογές της διοίκησης και η γενική γραμμή που ακολουθεί η εταιρεία αποτελεί τον δρόμο για την κορυφή... η Διαφορετικότητα είναι πάντα σύμμαχος για την επιτυχία αρκεί να ισχύουν όλα τα παραπάνω που είπαμε.
Δεύτερον μια εταιρεία στο κατασκευαστικό κλάδο δε μπορεί παρά να οργανώσει τη παραγωγή της μέσα απο ένα πολύ καλό εργαλείο που υποστηριζει την εφοδιαστική αλυσίδα και του επιτρέπει να συμπεριλαμβάνει όλους τους παράγοντες στο προγραμματισμό παραγωγής.. το καλό εργαλειό δεν είναι κάτι απόλυτο. Θα πρέπει να επιλέξουμε σοφά βάσει του προυπολογισμού, του μεγέθους της εταιρείας και τις δικές της ανάγκες.
τρίτον θα πρέπει οι εταιρείες να αντιληφθούν τη δύναμη του BPM. Η κουλτούρα της διεργασιοκεντρικής λογικής θα πρέπει να υιοθετηθεί απο εταιρείες που επιδιώκουν την εξέλιξη τους. Όπως έχω δηλώσει, οι ρυθμοί αλλαγής των απαιτήσεων και αναγκών στην εποχή μας είναι πολύ γρήγοροι και δε θα πρέπει να τους αψηφούμε. Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει να εφαρμόσουμε BPM. Η διαχείρηση των διεργασιών είναι μια συνεχώς εξελισσόμενη διαδικασία. Τα αποτελέσματα χρησιμοποιούνται συνεχώς.. η μοντελοποίηση υποκεινείται είτε απο τη στρατηγική, είτε απο προβληματικά σημεία, ευκαιρίες, εναύσματα,νομοθεσίες, είτε απο πρωτοβουλία ανάλυσης των ήδη υπάρχουσών διεργασιών και εύρεσης σημείων για αλλαγή.
Τέλος επειδή ζούμε στην εποχή της έντονης προβολής και της κυριαρχίας των ΜΜΕ, θα πρέπει να έχουμε μια καλά συντονισμένη ομάδα marketing έτσι ώστε να προωθήσει το προϊόν μας και να χρησιμοποιήσει όλα τα δυνατά εργαλεία του Marketing.
Ο συνδυασμός όλων αυτών θα φέρει επιτυχία και θα δώσει ώθηση για την επιτυχή πορεία της εταιρείας μέσα στο κλάδο της. Μη ξεχνάμε πως όλα αυτά μπορούν να επιτευχθούν απο ικανά στελέχη.. το δυναμικό θα πρέπει να ταιριάζει στη κουλτούρα της εταιρείας και να αρέσκεται σε αυτό που κάνει..
Giannis Giataganas
IT related
No comments:
Post a Comment